Twee maal zilver tijdens Tomoda toernooi

Vandaag vond voor 9 juduka's van de Rosmalense Judo Club het - zwaar bevochten en bewogen - Tomoda toernooi in Nijmegen plaats. Namens RJC namen de volgende judoka's deel: Neala Janse, Kai Schouten, Sven v.d. Aa, Ilya Thommassen, Guus Kropman, Mathieu Dirks, Thierry Dirks, Marijn van Aalst en Nils v.d. Wetering.

Als eerste was het Neala die de mat mocht betreden. Haar eerste wedstrijd wist zij met goed judo te winnen - waarna zij helaas haar 2e wedstrijd verloor. In de verliezersronde kwam zij wederom haar tegenstandster uit haar eerste wedstrijd tegen en helaas was deze ditmaal wel te sterk voor haar. Neala behaalde uiteindelijk de 5e plaats.

Kai kwam uit in een poule met 7 judoka's welke net iets te sterk voor hem bleken te zijn. Kai neemt zijn wijze lessen van vandaag mee naar zijn volgende toernooi.

Sven stond ingedeeld voor de klasse -46kg - maar door het mindere aantal inschrijvingen in de -50kg werden beide klassen samengevoegd. Sven liet mooi judo zien - zo wist hij zijn eerste partij te winnen met een sasai-tsurikomi-ashi. Uiteindelijk verloor hij de finale - maar wist wel een mooie 2e plaats te behalen.

Ilya begon zijn eerste wedstrijd krachtig - maar viel vervolgens verkeerd waardoor hij zijn pols brak en uitviel. Wij wensen Ilya veel beterschap en een spoedig herstel.

Guus kwam uit in een poule met maar liefst 25 judoka's. Ondanks de zwaar bevochten wedstrijden wist Guus zich niet op het podium te vechten.

Voor Mathieu begon het toernooi teleurstellend. De organisatie had hem verkeerd ingedeeld en men kon dit niet meer wijzigen. Hierdoor kwam Mathieu een gewichtsklasse te hoog uit. Deze teleurstelling nam hij mee zijn wedstrijden in en verloor zijn eerste 2 wedstrijden waardoor hij uitgeschakeld was.

Thierry wist zijn eerste partij niet te winnen - maar kwam door deze zware wedstrijd uitgeput de mat af. Thierry wist zich helaas niet tijdig te herstellen omdat zijn 2e wedstrijd net iets te vroeg kwam voor hem. Ook deze verloor hij - waardoor uitschakeling een feit was.

Voor Marijn was dit zijn aller eerste toernooi. Wat het nog eens zo bijzonder maakt is dat hij (direct) in de seniorenklasse uitkomt. Marijn maakt namelijk deel uit van de senioren groep judoka's van RJC die op zondag trainen. Marijn won automatisch zijn eerste wedstrijd omdat zijn tegenstander niet kwam opdagen. De andere tegenstanders bleken toch net een maatje te groot en ervaren voor hem. Maar wat een ervaring voor hem en wat mooi om te zien dat ook hij zijn weg heeft weten te vinden naar zijn eerste toernooi.

Als laatste mocht onze eigen Nils de mat betreden. En niet al te onverdienstelijk wist hij zich tot een 2e plaats te knokken (volgens eigen zeggen met 2x een fantastische Uchi-mata).

Nils v.d. Wetering - 2e plaats

Sven v.d. Aa - 2e plaats

Ben jij die judoka die de regiotoernooien aan het ontgroeien is en jezelf wil blijven uitdagen óf smaakt het naar meer na je eerste… Meer >

Gevonden voorwerpen!!