Een geslaagd Clubkampioenschap !!!

Op zondag 14 december vonden de jaarlijkse clubkampioenschappen plaats.
Dit jaar was de opzet wat anders als de vorige jaren. De oudere judoka’s namen de aftrap en de kleinere judoka’s, waaronder een aantal benjamins, sloten de wedstrijdpoules met mooie judopartijtjes af.

Aan de open klasse namen elf judoka’s deel. Bij dit systeem betekent een verliespartij uitschakeling. Na spannende partijen eindigden Rowan van Veluwen en Peter van de Boogaard in de finale. Peter, 3e van Nederland in zijn leeftijds- en gewichtscategorie, wist in deze partij de winst naar zich toe te halen en mag zich gedurende één jaar clubkampioen van de Rosmalense Judo Club noemen.
Daarna was er nog een leuke demonstratie van Practical Self Defence, uitreiking van prijzen voor de winnaars van de Grote Club Actie en uitreiking van de bokaal voor de wedstrijdjudoka van het jaar: Ivar Schulz. De leden van de wedstrijdselectie kunnen gedurende het judoseizoen punten halen op Bondstoernooien. Ivar had de meeste punten vergaard en mag de wisselbokaal gedurende een jaar in zijn bezit houden.
Tot slot vond de prijsuitreiking plaats van de wedstrijdpoules. Blijde gezichten en veel plezier….een mooie afsluiting.

Met dank aan de inzet van vele vrijwilligers kan de Rosmalense Judo Club wederom terugkijken op een geslaagd Clubkampioenschap en zeer zeker een geslaagd judoseizoen, waarin vele prijzen zijn gewonnen.

Foto's van deze dag zijn te vinden onder het menu 'Foto's'.

In Den Dungen werd vandaag het regiotoernooi gehouden bij judoclub Yushi Ghasi. In de kleine maar knusse judozaal deden bijna 160… Meer >