Tyrese Kasantirto Zuid-Nederlands kampioen judo !!!

Afgelopen zondag 16 november werden in sporthal “Achter de Tuintjes” in Gilze de jaarlijkse Zuid-Nederlandse Judokampioenschappen gehouden in de leeftijdscategorieën -8, -10 en -12 jaar.
Bij deze kampioenschappen zijn alle judoscholen van Noord-Brabant en Zeeland met hun wedstrijdjudoka’s aanwezig om in hun leeftijds- en gewichtscategorie te strijden voor de titel kampioen van Zuid-Nederland.
De Rosmalense Judo Club was met 14 judoka’s van Judoteam Rosmalen vertegenwoordigd, waarvan acht judoka’s in de groep -12 jaar en zes judoka’s in de -10 jaar groep.
Onze judoka’s waren goed voor maar liefst vijf podiumplaatsen, waarvan één Zuid-Nederlands kampioen!!!

In de leeftijdscategorie -12 jaar wist Tyrese Kasantirto met sterk judo zijn tegenstanders achter zich te laten. Na een succesvolle reeks van podiumplaatsen dit jaar wist hij ook de felbegeerde titel Zuid-Nederlands kampioen binnen te halen.

In de leeftijdsklasse -10 jaar waren vier judoka’s goed voor een derde plaats: Zoë van der Nurgt, Ivar Schulz, Jesse de Wild en Joris van Zalen.
Helaas verloren Eva van den Boogaard, Victor Visser en Quinn Hulshof de strijd om het brons en werden daarmee vijfde.

Met de maar liefst vijf behaalde podiumplaatsen en zeker ook met het judo dat onze judoka’s hebben laten zien, mogen wij trots zijn op onze judoka’s en kan de Rosmalense Judo Club terugkijken op een zeer geslaagd Zuid-Nederlands kampioenschap.

Vandaag werd in sporthal Theereheide te St. Michielsgestel het judotoernooi Berlicum open georganiseerd door judoclub Berlicum. Ruim… Meer >