Uitslagen Judotoernooi Geldrop 03-04-2016

Rosmalense Judoka’s behalen zilver en brons in Geldrop.

Soms lukt het net-niet…..

Afgelopen zondag presenteerden de wedstrijdjudoka’s van de Rosmalense Judoclub zich op de wedstrijdmat in Geldrop. Een toernooi dat altijd een redelijk zwaar deelnemersveld kent. Dat bleek ook vandaag het geval want ondanks het hele harde werken van de judoka’s eindigden de meesten net-niet op het podium.

Zo kan het gebeuren dat je vijf wedstrijden wint en uiteindelijk toch zonder prijs huiswaarts keert. Dat is natuurlijk zuur want je wil zo graag podium halen, maar toch blijft het bij deze toernooien belangrijker om worpen uit te proberen en de tegenstander te verkennen. Dat laatste gold met name voor de judoka’s Kelly van der Burgt, Peter van den Boogaard en Lars Vissers, zij starten aanstaand weekend op het NK-judo en dan kom je graag goed voorbereid de mat op.

Ondanks de risico’s van uitproberen lukte het Kelly van der Burgt en Peter van den Boogaard om een mooie tweede plaats te behalen. Ook Zoë van de Burgt kreeg een prachtige beker uitgereikt voor het behalen van de derde plaats.

Wij feliciteren deze judoka’s met het behalen van dit mooie resultaat!

Toch zijn we even trots op de strijdbaarheid van onze andere wedstrijdjudoka’s want ook zij hebben schitterende partijen laten zien. Ook Tooske Kwaks, Kalle Postman  en Eva van den Boogaard vochten voor wat ze waard waren maar helaas zonder resultaat. Quinn Hulshof hield goed stand ondanks zijn duimblessure en belandde net als Ivar Schulz, Jesse de Wild, Dennis van der Zanden en Tyrese Kasantirto nipt buiten podium. Een toernooi van net-niet, maar daarmee misschien wel de beste leermomenten.

Onze pijlen zijn gericht op onze jonge, aankomende wedstrijdjudoka’s die volgende week zondag tijdens het regiotoernooi in Den Dungen weer hun best gaan doen om hele mooie prijzen in de wacht te slepen.

Uiteraard  wensen we ook Kelly van der Burgt, Lars Vissers en Peter van den Boogaard veel succes toe op het NK-judo zaterdag 9 april in Leek (Groningen).

Zin in judo? Kom kennismaken in onze dojo in Rosmalen. Meer informatie op www.rosmalensejudoclub.nl

Vandaag werd in sporthal Theereheide te St. Michielsgestel het judotoernooi Berlicum open georganiseerd door judoclub Berlicum. Ruim… Meer >