Rosmalense judoka’s kampioen Zuid-Nederland bij teamwedstrijden

Tijdens de Zuid-Nederlandse Kampioenschappen judo voor teams onder de 15 jaar heeft het gelegenheidsteam van de Rosmalense Judo Club / Essink Eindhoven de kampioenstitel behaald.

In het teamkampioenschap draait het om het teamresultaat. Zeven judoka’s in zeven verschillende gewichtsklassen strijden tegen judoka’s van de andere teams. Er is dus een maximum van zeven punten te behalen per wedstrijd. Het was enorm spannend want beide finalisten hadden tot aan de finale nog alle teamwedstrijden gewonnen.

Hoewel de Rosmalense judoka’s in de finale op 3-0 achterstand kwamen, wisten ze de laatste vier wedstrijden binnen te slepen waardoor ze met 4-3 de overwinning binnenhaalden. Met een mooie kampioenstitel en een ticket voor het NK-teams op zak keerden trainer Bodhi Hendriks, Tyrese Kasantirto, Lars Vissers en Nils van de Wetering huiswaarts.

Van harte gefeliciteerd en uiteraard heel veel succes toegewenst op het Nederlands Kampioenschap wat 25 juni in Nijmegen wordt gehouden.