Rosmalense judoka’s behalen ZILVER op NK teams -15 jaar

Rosmalense judoka’s kampioen Zuid-Nederland en tweede van Nederland bij de teamwedstrijden.

Tijdens de Zuid-Nederlandse Kampioenschappen judo voor teams onder de 15 jaar behaalde het gelegenheidsteam van de Rosmalense Judoclub / Essink Eindhoven de kampioenstitel.
Dat betekende dat zij op zaterdag 25 juni Zuid-Nederland mochten vertegenwoordigen op het Nederlands Kampioenschap.
In het teamkampioenschap draait het om het teamresultaat. Zeven judoka’s in zeven verschillende gewichtsklassen strijden tegen judoka’s van de andere teams.
Er is dus een maximum van zeven punten te behalen per wedstrijd. Het was enorm spannend want ze maakten een stevige opmars naar de finale.
Helaas was het team van Yushi in totaliteit te sterk voor ze. Maar een zilveren medaille tijdens het NK is natuurlijk een prachtige prestatie!

De mooie kampioenstitel Zuid-Nederland en de zilveren medaille op het NK is iets waarop trainer Bodhi Hendriks, Tyrese Kasantirto, Lars Vissers en Nils van de Wetering absoluut trots mogen zijn!