Rosmalense wedstrijdjudoka’s sluiten een sportief seizoen af in Luxemburg

Een judoseizoen kent vele wedstrijden die met name gericht zijn op de Nederlandse toernooien. De locaties in Nederland verschillen niet zoveel van elkaar, ook de organisatie van de toernooien komt vrijwel overeen. Het is daarom een hele mooie afwisseling om zo af en toe met de jeugd te kiezen voor een toernooi en trainingsstage in het buitenland.

Als afsluiting van het judoseizoen is ditmaal gekozen voor het judotoernooi in Beaufort Luxemburg met aansluitend een trainingsstage op zondag. Samen met judovrienden van Makoto Dokokaj hebben de judoka’s van de Rosmalense Judo Club een succesvol weekend beleefd.

Vanuit Rosmalen vertrokken Ivar Schulz, Kalle Postma, Peter van den Boogaard, Eva van den Boogaard, Kelly van der Burgt, Zoë van der Burgt, Dennis van der Zanden en Tooske Kwaks met hun ouders naar Beaufort.

De locatie was een ijsbaan met een tentoverkapping. De tegenstanders internationaal, dat wil zeggen dat Tsjechië, Duitsland, Frankrijk, België en Luxemburg vertegenwoordigd waren. De planning liep enigszins uit en het was in tegenstelling tot de vrijdag erg nat en koud. Maar voor de inwendige mens werd naar Duitse maatstaven gezorgd dus dat zat wel goed.

De prestaties waren prima: maar liefst drie eerste en twee derde prijzen werden in de wacht gesleept: de eerste plaatsen waren voor Zoë van der Burgt, Dennis van der Zanden en Tooske Kwaks. De judoka’s Ivar Schulz, Eva van den Boogaard ontvingen een bronzen medaille. Kalle eindigde net buiten de prijzen maar wil zich graag volgend jaar opnieuw bewijzen. Helaas eindigde het avontuur voor zowel Peter als Kelly voortijdig vanwege blessures, maar ook zij gaven aan zich graag te willen revancheren volgend jaar!

Op zondag stonden nog twee trainingen op het programma waarbij de judoka’s nog flink aan de bak moesten. Het was doorbijten door de pijntjes en de vermoeidheid maar er werd mooi getraind op verschillende technieken en overnames. Ze hebben zich allemaal kranig geweerd en zich van hun beste kant laten zien.

Kortom het was een mooi, leerzaam maar bovenal ook een heel gezellig weekend.

In Den Dungen werd vandaag het regiotoernooi gehouden bij judoclub Yushi Ghasi. In de kleine maar knusse judozaal deden bijna 160… Meer >