Wedstrijdteam Rosmalense Judo Club trapt seizoen af met survivalkamp

Iedere week wordt op zaterdagmiddag hard getraind tijdens de wedstrijdtraining van de Rosmalense Judo Club. Tijdens deze training wordt de techniekles gecombineerd met conditietraining en worden de judoka’s ‘hard’ gemaakt voor de wedstrijd. Dat is wekelijks behoorlijk afzien.

Ondanks dat judo een individuele sport is, ben je behoorlijk afhankelijk van je sparringsmaatjes. Zonder sparringsmaatje is het verdraaid lastig om je judotechnieken te verbeteren. Je traint dus altijd samen met de andere judoka’s en daarbij ontstaat een teamgevoel.

Om het wedstrijdseizoen op een sportieve manier te starten, gingen de wedstrijdjudoka’s na een forse zaterdagtraining van anderhalf uur op pad richting Loon op Zand. Voorzien van camouflagepak en rugzak vertrokken de judoka’s  in groepjes richting Sprang Capelle. Tijdens de tocht kwam het aan op samenwerking en doorzettingsvermogen. Na een tocht van 3,5 uur was dan eindelijk de bestemming in zicht. En voor wie dacht dat hij klaar was….er moest ook nog een tent worden opgezet. Met een BBQ, quiz en kampvuur werd de eerste dag afgesloten.

Na een korte nachtrust stond ook de tweede dag  in het teken van sportiviteit. Dit keer een tocht door de modder baggeren en over het water klauteren en springen….wat meestal eindigde met een nat pak. Ook nu weer werden de spiertjes behoorlijk belast tijdens deze tocht met hindernissen. En wie dacht na deze 3 uur durende tocht klaar te zijn, had het mis: er stonden nog een aantal behendigheidsspellen op het programma.

Als ware bikkels doorstonden ze alle proeven. Spierpijn, vermoeidheid, blaren, schaafwonden, een nat pak, modder, dorst, honger, maar bovenal heel veel plezier, dat is de herinnering aan deze sportieve teambuildingsactiviteit.