Mooi verenigingsgevoel bij de Rosmalense Judo Club

Dat mag gezegd worden als terugblik op de Clubkampioenschappen die afgelopen zaterdag plaatsvonden.

Om alle publiek ruimte te geven en alle judoka’s tegelijkertijd te kunnen presenteren op de mat, werd uitgeweken naar de Schutskamp in Den Bosch. Het afgelopen jaar is er een leuke aanwas gekomen van nieuwe leden en voor hen was het een mooie kennismaking met de rest van de vereniging. Normaal gesproken tref je alleen de kinderen die op hetzelfde of een aangrenzend uur trainen, maar nu was de gehele vereniging present.

Vol trots toonden de judoka’s hun technieken en de nieuw behaalde slip of band na de examens in de ochtend.
Ademloos werd gekeken naar de demonstratiepartijtjes door de wedstrijdjudoka’s en natuurlijk de Kata-demonstratie met wel hele bijzondere worpen door Thijs en Bram.

En alsof dat nog niet genoeg was, vonden in de middag de teamwedstrijden plaats. Daarvoor werden vier teams gemaakt van ca. 20 kinderen. Van klein naar groot werden wedstrijden gestreden met uiteindelijk 1 winnend team dat de grote wisselbeker in ontvangst mocht nemen.

Al met al een dag waarin judo centraal stond, met alle aspecten die daarbij horen: de discipline, het respect, de saamhorigheid, het enthousiasme, de strijdlust maar bovenal het plezier voor alle judoka’s.

Aan het einde van de dag was er een huldiging van de kinderen die zo fanatiek de loten voor de Grote Club Actie hadden verkocht, de beste verkoper sinds jaar en dag: Ivar Schulz, kreeg een prachtige beker overhandigd.

Gedurende het hele jaar strijden de wedstrijdjudoka’s om de podiumplaatsen. Daarmee zijn punten te verdienen voor de-beste-judoka-van-het-jaar-trofee. Dit jaar ging Zoë van der Burgt er met de felbegeerde beker vandoor.

Een mooie afsluiting van een bijzonder succesvol seizoen.

Wij kijken terug op een hele bijzondere dag!

Vandaag werd in sporthal Theereheide te St. Michielsgestel het judotoernooi Berlicum open georganiseerd door judoclub Berlicum. Ruim… Meer >