Afscheid Ivar en Gunther

08 februari 2020 door

Rosmalen – Zo’n 10 jaar geleden wandelde Ivar Schulz de dojo binnen van de Rosmalense Judo Club als een klein jong ventje. Onder Bert en Bodhi Hendriks leerde hij de fijne kneepjes van judo en er was gelijk een grote interesse naar het doen van wedstrijdjes. Ivar begon met judowedstrijden in de dojo maar al snel ging hij naar de Regiotoernooien die samen met andere clubs uit de buurt worden georganiseerd. Hier pakte Ivar zijn eerste prijzen en hij wilde alleen maar beter worden. Tijdens de trainingen trainde hij hard met een winnaarsmentaliteit. Langzaam kwamen de bondstoernooien in zicht, hier doen judoverenigingen uit heel het land aan mee en kom je sterkere judoka’s tegen. Dit deerde Ivar niet en hij ging nog harder trainen en het prijzen pakken ging dan ook door. Onder Bruno Culo, de huidige wedstrijdtrainer van RJC, pakt Ivar zelfs zilver op de Dutch Open Espoir, dit toernooi geldt als het sterkste Nederlandse judotoernooi. Ivar zijn prestaties gingen ook opvallen bij Judo Bond Nederland en zo kwam Ivar in beeld voor een Europees kwalificatietraject. Door de vele trainingen in Eindhoven op het RTC en het NTC in Papendal lukte het Ivar niet meer om bij de Rosmalense Judo Club te blijven trainen. Daarom werd vandaag afscheid genomen met heel de selectie van Ivar. Ivar mocht de hele les leiden en voor sommigen werd dit lijden maar iedereen haalde de eindstreep. Daarna mocht iedereen nog één keer Ivar gooien met zijn of haar lievelingsworp. Met Ivar verlaat ook Gunther Schulz onze club, een echte clubman die altijd klaar stond voor de club. Dit getuige de schitterende trainingspakken die hij mede gesponsord heeft maar zeker ook zijn aandeel in de vele activiteiten die door de jaren heen georganiseerd zijn. Door de ouders is er ingezameld voor een leuk cadeau en vanuit het bestuur was ook een presentje aanwezig. Gunther bedankt voor al je energie die je in de club gestoken hebt, Ivar heeel veel succes in je verdere judocarriere. Jullie blijven altijd welkom!

Ben jij die judoka die de regiotoernooien aan het ontgroeien is en jezelf wil blijven uitdagen óf smaakt het naar meer na je eerste… Meer >

Gevonden voorwerpen!!

12 maart 2024
Inmiddels is er in de DOJO een flinke verzameling aan gevonden voorwerpen - onder andere bestaande uit bidons, kleding, slippers tot… Meer >