Nieuwsbrief verzonden

Afgelopen weekend hebben jullie in je mailbox de nieuwsbrief ontvangen met daarin de nodige informatie over de hervatting van de trainingen.
Op de website plaatsen we updates over de trainingen als daar sprake van is.

Lees de informatie nog eens goed door.

We gaan weer beginnen!  (trainingsinformatie)

We trainen op leeftijdsindeling, dat is anders dan we gewend zijn maar noodzakelijk om aan de eisen te voldoen. De dagen waarop je traint blijven voorlopig wel hetzelfde.

Dinsdaggroep:           16.00 – 16.55    kinderen van 6 t/m 12 jaar (Patrick)

17.00 - 17.55    kinderen van 6 t/m 12 jaar (Michel)

18.10 - 19.10    kinderen van 13 t/m 18 jaar (Michel)

Donderdaggroep: 17.00 - 17.55     kinderen van 6 t/m 12 jaar (Michel)

18.10 - 19.10    kinderen van 13 t/m 18 jaar (Michel)

Zaterdaggroep:            10.00 – 10.55    kinderen van 6 t/m 12 jaar (Bruno)

11.00 – 11.55    kinderen van 13 t/m 18 jaar (Bruno)

Tot nader bericht traint de zaterdag groep bij OJC, er lopen gesprekken over een andere locatie voor de zaterdagtrainingen.

Wedstrijdgroep:           De wedstrijdgroep traint op zaterdag en wordt via de app geïnformeerd over de trainingstijden en trainingslocatie.

Ben je ouder dan 18 jaar dan volgt spoedig een aanvullend bericht over de trainingen.

Kleding, trainingen en weersomstandigheden

1. Het trainen op kunstgras is nu eenmaal iets anders dan trainen op matten in de dojo. Dat betekent dat de trainingen anders zijn dan je gewend bent…..maar natuurlijk zijn het oefeningen die je helpen een betere judoka te worden. Alleen dan mogelijk net even wat anders.

De trainers hebben aangegeven in welke outfit zij wensen dat de judoka’s trainen. Dit verschilt dus per groep. Deze kleding heb je al aan als je naar de training komt, omkleden doe je thuis.

• Trainingen Michel voor leeftijdsgroep 6 t/m 12 trainen in judopak en sokken
    • Trainingen Patrick voor leeftijdsgroep 6 t/m 12 trainen in sportkleding en sportschoenen
    • Trainingen Bruno voor alle leeftijdsgroepen: trainen in sportkleding en sportschoenen.

Let op: de judoka’s 13+ moeten trainen met een touw of elastieken van minimaal 5 meter. Dit om de worpen ‘op afstand’ te kunnen oefenen. Deze moet je zelf meebrengen (ivm hygiene).

1. Als het een beetje regent gaan we in principe gewoon door, de trainer past de training aan op de weersomstandigheden. Houd de website in de gaten of er trainingen worden afgelast. Dat doen we alleen als er heel slecht weer wordt verwacht. Check dus voor de training of er iets is gewijzigd.

1. We houden rekening met de judoka’s die normaal ook op die dag trainen, verschuivingen even in overleg met de trainers.

1. We zijn op dit moment in gesprek met een locatie waar we op zaterdag (in de open lucht) overdekt zouden kunnen trainen omdat deze ruimte door hen niet gebruikt wordt op zaterdag. Dat vraagt iets meer regelen: we willen daarvoor matten leggen. Dat betekent wekelijks op zaterdag opbouwen en afbreken. De matten kunnen dan gebruikt worden van 9.00 tot 14.00 uur.

We zoeken daarvoor nog wat hulp:

• we zoeken een plek waar we een aanhanger veilig kunnen stallen met daarin de judomatten. (bij voorkeur in de buurt van de dojo)

• Tijdelijk een container plaatsen op die locatie is mogelijk ook een optie, in dat geval zoeken we een container die daar geplaatst kan worden. De maximale hoogte moeten we dan even bekijken. Heeft iemand connecties?

• we zoeken hulptroepen die willen helpen bij het leggen en opruimen van de matten, let wel: ook dat moet met 1,5 meter afstand gebeuren indien je ouder bent dan 12.

• We zijn op zoek naar een groot zeil (of meerdere zeilen) waarop we deze matten kunnen leggen.

.

Kun je ons helpen om deze overdekte locatie te regelen? Neem dan contact op met Ferry, telefoonnummer 06 - 48 13 45 40.

Zodra deze locatie klaar is verhuist de trainingsgroep van Patrick van de dinsdag naar de zaterdagochtend om 9.00 uur.

1. Trainen op kunstgrasveld (tapijt) is anders dan op de matten, uit de testtraining blijkt dat je prima een judo-rol kunt maken. Het kunstgrasveld is uiteraard niet zo schoon als onze judomatten, maar bij de test lijkt er meer spraken van stof dan vuil op het judopak.

Uiteraard is het weer van invloed en staat het je vrij om je oude (te kleine) judopak hiervoor te gebruiken en in geval van een shirt een donker shirt te dragen.

De beheerder van OJC geeft aan dat de rubberkorrels uit de mini-velden zijn verwijderd. (dit was een vraag van een van de ouders)

1. Voor overige vragen kun je terecht bij de trainers

Michel: 06 - 21 37 21 78