Veel gestelde vragen

Is het mogelijk om te kijken naar een training?

Je bent altijd van harte welkom om te komen kijken, het nog veel leuker als je meedoet. Schrijf je dan wel in voor een proefles via de website. Wij hebben een aantal judopakken die geleend kunnen worden voor de proefles, deze krijg je aangereikt voor de les van de trainer.

Kan ik en proefles volgen?

Het is mogelijk om twee keer een proefles te volgen. Deze kan worden aangevraagd op onze website op de homepagina, bij proefles. Als je besluit toch geen lid te worden zijn er geen verdere kosten aan verbonden.

Vanaf welke leeftijd mag ik judo beoefenen?
De minimumleeftijd in onze club is 4 jaar en een maximum leeftijd hebben we nog niet gevonden.

Wanneer kan ik starten met judo?
Je kan op ieder moment tijdens het jaar instromen en lid worden.

Kunnen ouders bij de les komen kijken?

Ouders en begeleiders kunnen tijdens de lessen altijd komen kijken en plaatsnemen op de banken in de zaal, probeer dan de les niet te verstoren. Aan het einde van het seizoen wordt er als afsluiting ouder/kind judo georganiseerd, ouders, begeleiders, opa´s en oma´s kunnen dan zelfs meedoen!!

Waar kan ik een judopak kopen.
Je kan op verschillende websites een judopak bestellen/kopen. Het staat vrij om een nieuw of tweedehands judopak te kopen naar eigen keuze. Echter kunnen wij als club ook judopakken die voldoen aan de officiële richtlijnen bestellen. Wij bestellen als club judopakken tegen een gereduceerd bedrag, voor u is het pak daardoor goedkoper en er gaat ook een klein bedrag in de clubkas. Voor meer informatie omtrent het kopen van judopakken kunt u bij de trainer terecht of mailen naar info@rosmalensejudoclub.nl.

Wat kan ik doen met mijn oude judopak of judopak die te klein is geworden.
Wij staan als club ook voor een beter milieu en duurzaamheid. Judopakken die nog een tweede leven kunnen aangaan zijn bij ons altijd welkom. Deze mogen dan ook ingeleverd worden bij de trainer. Wij zorgen ervoor dat het pak weer ´helemaal schoon en compleet´ een nieuwe bestemming krijgt. Wij hebben altijd graag een aantal pakken als reserve voor judoka’s die (een deel van) hun pak vergeten zijn of voor onze leden voor wie het financieel niet haalbaar is om een nieuw pak aan te schaffen.

Hoe kan ik lid worden?

Aanmelden kan via onze website bij lid worden. De hoogte van de contributie kan nagelezen worden op de website onder clubinfo - contributie.

Hoe kan ik me lidmaatschap beëindigen?

Het lidmaatschap kan worden beëindigen door een bericht te sturen naar info@rosmalenejudoclub.nl.

Hoe kan ik lid worden van de judobond?
Als judoka van de Rosmalense Judo Club word je niet automatisch lid van JBN. Je moet hiervoor zelf het initiatief nemen. De jaarlijkse kosten voor het lidmaatschap is afhankelijk van je leeftijd. Als nieuw lid betaal je altijd eenmalig inschrijfkosten. Het is wel van belang dat je als judoka lid wordt van de Judo Bond Nederland. Gradaties die bij de judo examens worden behaald, zijn pas officieel erkend wanneer deze bij de judobond geregistreerd staan. Daarnaast moet je lid zijn om mee te mogen doen met judowedstrijden buiten je eigen judoclub. Om lid te worden kijk op www.jbn.nl.

Gaan de judolessen door in de schoolvakanties

Er zijn geen normale lessen vanaf de eerste maandag tot en met de laatste zondag van de schoolvakantie. Bij christelijk of nationale feestdagen als Pasen, koningsdag etc. zijn er geen lessen. Vakanties worden altijd op de website gecommuniceerd.